Se filmen från Glädjeknuffs resa till Frankrike 2018!

Om två månader åker ett gäng glädjeknuffare till Angers, Frankrike, där vi för tredje året i rad deltar i det häftiga loppet La Tournée des Ducs. Tre mil vindlande bana som tar oss genom natur och stad, längs vackra stigar och genom byggnader av alla dess slag. Det gör vi tillsammans med barn/ungdomar och löpare från vår franska systerförening Dunes d’espoir. Från Sverige åker Thea och Max, plus föräldrar, några assistenter och en handfull löpare från Göteborg och Skåne.

Nu kan du se videon från 2018 års resa, med svenska Michelle och Elliot, samt franska Clémence, Evelina, Tonio, Anissa och Camille, i huvudfokus. Ett stort antal svenska och franska löpare såg till att hålla farten och energin uppe längs loppets 28 kilometer.

2019 års resa kan göras tack vare ett generöst bidrag från SCANIA France.

Videon är producerad av Adam Johansson och Julius Aspman. Stort tack till er!

Glädjeknuff i Sportnytt!

I går kväll rullade ett tre minuter långt reportage om Glädjeknuff, i Sportnytts kvällssändning. Reportaget är signerat Bengt Lagergren, och vi i Glädjeknuff är väldigt glada över att vår verksamhet fick lite tid i det stora strålkastarljuset. Kul också att så många hört av sig efter sändningen med uppmuntran och en önskan om att låna av sin entusiasm för löpning, till glädje för de som inte kan ta springet i benen för givet.

Trevlig helg!


 


Glädjeruset 2017 – med Tim

Glädjeruset, detta lyckorus till lopp! Orkestrerat av Mikael Nordmark (Team Nordmark) och möjliggjort av entusiastiska sponsorer och funktionärer, och alla deltagare som i lördags fick Täbys vattennära gångstråk att sjuda av löp- och rullglädje. Närmare 1000 personer deltog (barnloppets deltagare inräknat).

Ny i Glädjeknuff-gemenskapen, Tim, som med sin coola uppsyn och känsla för musikdiggande satt som handen i handsken, eller om man föredrar – som Tim i joëletten – under Glädjerusets 10 km. Med som löpare, Tims mamma Kristina. Lite osäker på löpformen, men hon kom att leverera finfina steg i sällskap med oss övriga springare: Per, Marie, Fredrik och jag, Viktor. Glädjeknuffaren Mårten stod vid mikrofonen och skötte speakeruppdraget med bravur.

Längs rundan var det solsken och skön stämning. Paus för fotografering med världsmästaren i 100 km-löpning, Jonas Buud, och en massa utrymme för att heja på, och låta sig påhejas av, andra deltagare. Väl i mål väntade medaljer och härligt umgänge.

Tack för ännu en underbar sammankomst under Glädjeknuffs flagg. Tack Allan för filmen nedan! Tack Martin för plötsligt funktionärsinhopp! Och tack Malin för att du är en sådan fin assistent till Tim!

 

Joëletten

”Prylen” vår verksamhet vilar på. Allt du behöver veta i detaljväg hittar du på tillverkarna Ferriol Matrats sajt.

Om du själv funderar på att köpa en, hittar du info här.

Om du vill hyra en joëlette, hittar du info här.

Då vi rullar igång verksamhet i vår kommer vi att ha 2 joëletter i vårt stall.

[hr]

[hr]

[fblike style=”button_count” showfaces=”true” width=”450″ verb=”like” font=”lucida grande”]